Magyarország Európai Unióhoz való csatlakozásával a magyar gazdálkodók nagy lehetőséget kaptak egy lényegesen tágabb piacon való részvételre. A szabad piac nyújtotta lehetőségek megfelelő kihasználása és a nemzetközi versenyben való „életben maradás” azonban sokkal szélesebb körű tájékozottságot igényel a jövedéki termékek forgalmazását szabályozó törvények, rendeletek területén.
Ennek következtében 2005. január 01.-től az adóraktári engedélyek kiadásának feltétele az, hogy a kérelmező Jövedéki ügyintézői szakmai képesítéssel rendelkezzen, illetve ilyen képesítéssel rendelkező ügyintézőt foglalkoztasson, vagy az ügyintézővel szerződésben álljon. Az engedéllyel már rendelkező gazdálkodók a képesítés megszerzésére, illetve az ügyintéző foglalkoztatására a tervek szerint 2006. január 01.-éig kapnak haladékot.
A Jövedéki ügyintéző közreműködik a kereskedelmi ügyletek megkötésénél, megadja az ügylethez kapcsolódó jövedéki információkat, intézkedik a szükséges engedélyek beszerzése iránt, továbbá gondoskodik az okmányok szakszerű kiállításáról, benyújtásáról, közreműködik az illetékes hatóságok által végzett ellenőrzéseknél, valamint az esetleges jogorvoslatoknál.
Amennyiben bármilyen kérdésben bizonytalan, illetve segítségre van szüksége az engedélyek megszerzésénél, a termékek forgalmazásával kapcsolatban, nyilvántartó programok elkészítésében, állásfoglalások beszerzésében, stb., kérem keressen fel minket és mi díjtalanul válaszolunk kérdéseire! |